1. Simply You Box –  over de box

  • Wat is een Simply You Box?

De Simply You Box is een wekelijkse maaltijdbox, zonder abonnement, voor 1 tot 5 personen. In de box krijg je verse ingrediënten en receptkaarten om gevarieerde en gezonde maaltijden te bereiden. Je kiest 3 tot 5 verschillende gerechten, die zorgvuldig voor jou door een chef werden gecreëerd. 

De recepten zijn klaar in +/- 30 minuten (berekend op een box voor 2 personen) en zijn voor iedereen weggelegd. Op de website vind je bij elk recept een handleiding dat je uitlegt hoe je het recept klaarmaakt.

  • Wat is de prijs van een Simply You Box?

In dit overzicht vind je de prijzen van Simply You Box, volgens het aantal recepten en het aantal personen. De voorbereidings- en leveringsservice zijn inbegrepen. 

Met Simply You Box kunt u tot 5 recepten per week bestellen. Maar wist u dat hoe meer recepten u neemt, hoe goedkoper de prijs van elke maaltijd wordt?

…voor 1 persoon

…voor 2 personen

…voor 3 personen

…voor 4 personen

…voor 5 personen

3 recepten …

36,50€

43,50€

54,50€

64,50€

74,50€

4 recepten …

41,50€

49,50€

64,50€

79,50€

94,50€

5 recepten …

45,50€

55€

74,50€

89,50€

109,50€

  • Worden de ingrediënten altijd vers geleverd?

Bij het samenstellen, klaarzetten en transport van de Simply You Box wordt er uiteraard rekening gehouden met alle wettelijke normen en verplichtingen betreffende de koudeketen. 

Daarnaast zien we er streng op toe dat we producten leveren die tot vrijdag houdbaar zijn en langer voor de meeste ingrediënten. Vergeet niet om jouw maaltijden klaar te maken volgens de houdbaarheidsdatum (THT) van elk recept, met vis en vlees als eerste gerechten meestal.

  • Welke ingrediënten moet ik zelf in huis hebben?

Alle ingrediënten voor het klaarmaken van de gerechten zitten in de box. Het enige wat je in huis moet hebben zijn standaard ingrediënten zoals peper, zout, bloem, melk, boter, olijfolie… 

  • Is de Simply You Box voorzien op consumenten met specifieke wensen?

Momenteel is het niet mogelijk Simply You Box af te stemmen op allergieën of andere specifieke wensen. Er wordt wel wekelijks vegetarische recepten aangeboden.

  • Waar kan ik de allergenen van de recepten vinden?

Je vindt de allergenen op onze website, onder elke recept.

  • Waar kan ik de Glycemische Index (GI) van de recepten vinden?

We raden onze klanten aan om advies in te winnen bij een diëtist, die hen kan helpen leren de GI in te schatten op basis van de ingrediënten in de recepten, de bereidingswijze, …

  • Bevatten de boxen voor 1, 2, 3, 4 en 5 personen exact dezelfde ingrediënten?

Afhankelijk van de grootte van de box kan die verschillende leveranciersmerken bevatten, dat stemmen we af op de verpakkingshoeveelheden.

We leveren je ingrediënten in een zo nauwkeurig mogelijke hoeveelheid om verspilling te vermijden. Naargelang het productassortiment in onze winkels, worden sommige producten in een wat grotere hoeveelheid geleverd. 

Zo kan je bijvoorbeeld 500 ml tomatenpuree ontvangen, terwijl je maar 300 ml nodig hebt. Of je kan 4 eieren ontvangen voor een recept met maar 2 eieren.

  • Hoe groot is de Simply You Box-doos? Is de doos goed afgesloten?

De afmetingen van de Simply You Box-doos zijn:

Voor 1 tot 2 personen: 60 x 40 x 14 cm
Voor 3 tot 5 personen: 60 x 40 x 19,5 cm
Voor meer dan 3 recepten: 60 x 40 x 30 cm

Om hygiënische redenen wordt de Simply You Box met plakband afgesloten, of door het mechanisme van de doos zelf.

  • Waar kan ik de recepten voor de komende weken raadplegen?

De recepten voor de komende weken vind je nu al op onze website.

U kunt uw dozen voor meerdere weken in één keer bestellen; ze worden elke keer op de maandag van de desbetreffende week bij u afgeleverd.

  • Waar kan ik de vorige recepten raadplegen?

Onze vorige recepten vind je op onze website en onder “mijn account”.

  • Ondernemen jullie actie om de verpakking van Simply You Box te beperken?

We streven ernaar om overbodige verpakkingen te vermijden. Bovendien zijn onze dozen gemaakt van 100% gerecycleerd karton. We werken ook continu samen met onze partners om de hoeveelheid benodigde verpakkingen te verminderen.

Maar uiteraard is er wel verpakkingsmateriaal nodig om de versheid en kwaliteit van de producten in je box te garanderen. De kartonnen verpakkingen moeten gerecycleerd worden.

  1. Simply You Box –  Hoe bestellen?

  • Wanneer moet ik mijn Simply You Box bestellen?

Bestel ten laatste woensdag om middernacht voor levering of afhaling de volgende maandag. Je kan ook al Simply You Boxen van hetzelfde of verschillend formaat bestellen voor de daaropvolgende weken (maar je krijgt dan maar 1 box per week geleverd). Zo ben je zeker dat je Simply You Box ook ik de volgende weken klaar staat.

  • Kan ik bestellen per telefoon op per e-mail?

Het is niet mogelijk om te bestellen per telefoon of per e-mail, gezien de betaling op de website moet gebeuren.

  • Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Je kan je bestelling op onze website betalen met de volgende betaalmiddelen: Bancontact, Maestro, Mastercard, Amex en Visa.

  • Wat moet ik doen als mijn betaling wordt geweigerd?

Als uw betaling is geweigerd, probeert u deze betalingsmethode opnieuw. Als de weigering aanhoudt, probeer het dan met een andere betaalkaart. Als geen van hen heeft gewerkt, neem dan contact op met onze klantenservice, die u graag zal helpen.

  • Ontvang ik Bonuspunten als ik een Simply You Box bestel?

Als gevolg van de nieuwe website en de verandering van bedrijf achter de Simply You Box, is het niet langer mogelijk om Bonuspunten te verzamelen bij een bestelling van een maaltijdbox. Maar er wachten u nog andere Simply You Box-voordelen! Bespaar € op uw volgende bestellingen dankzij sponsoring: voor elke nieuwe gesponsorde klant wordt € bijgeschreven op uw klantenaccount

De bonuspunten die u eerder had gespaard, kunnen tijdens hun geldigheidsduur nog steeds worden gebruikt op de site carrefour.eu.

  • Kan ik de inhoud en de levering of afhaling van mijn Simply You Box nog wijzigen tijdens mijn bestelling?

Je kan je mandje wijzigen zolang je die nog niet betaald hebt.

  • Kan ik de inhoud en de levering of afhaling van mijn Simply You Box nog wijzigen na mijn bestelling?

Je kan helaas de gegevens van je bestelling niet wijzigen na de betaling. We raden je om een nieuwe bestelling te plaatsen en de verkeerde bestelling te annuleren. 

Annuleer ten laatste op woensdag 12u ‘s middags vóór de week waarin je normaal de box zou afhalen. Dat kan per e-mail met onze klantenservice.

  • Kan ik mijn Simply You Box annuleren?

Je kan een Simply You Box annuleren per e-mail. Op de website kan het helaas niet. Annuleer je box ten laatste op de woensdag 12u ‘s middags vóór de week waarin je normaal de box zou ophalen of ontvangen. 

Annuleer je je bestelling in de hiervoor genoemde termijn en wordt het bevestigd door onze klantenservice, dan ontvang je de terugbetaling op de gebruikte bankkaart (binnen de 10 werkdagen gewoonlijk).

  • Waar kan ik mijn facturen vinden?

De facturen worden verzonden in de bevestigingsmail van de bestelling en zijn toegankelijk in het gedeelte "Mijn account", "Bestelgeschiedenis". Klik op het pictogram "PDF" om een ​​tabblad met uw factuur te openen.

  1. Simply You Box –  Levering & afhaling

  • Waar kan ik de box ontvangen of afhalen? Leveren jullie de box thuis af?

Je kan op maandag de box in de Carrefour winkel van je keuze afhalen (vanaf 11u) of thuislevering kiezen (tussen 17u-22u). Dat is inbegrepen in de prijs. 

Controleer bij de afhaling of levering altijd of je de juiste box hebt ontvangen. Je naam staat altijd op de box.

  • Wanneer ontvang ik mijn Simply You Box als ik kies voor afhalen in de winkel?

Je kan je Simply You Box elke maandag afhalen tijdens de openingsuren van de winkel die je aanduidde bij je bestelling. Als maandag een feestdag is, dan kun je de box op dinsdag afhalen. 

Meer details vind je in de e-mailbevestiging van je bestelling. Neem deze e-mail altijd mee bij elke afhaling (digitaal of print versie).

  • Kan ik terugbetaald worden als ik mijn bestelling niet afhaal?

Nee, je wordt niet terugbetaald als je jouw bestelling niet afhaalt.

  • Wanneer ontvang ik mijn Simply You Box als ik kies voor thuislevering?

Onze externe logistieke partners bezorgen de box op je thuisadres op maandag tussen 17 en 22 uur. Wanneer maandag een feestdag is, gebeurt de levering op dinsdag.

 

Kies je thuislevering, dan raden we je aan je gsm-nummer met ons te delen.

 

Op maandag, ontvang je een e-mail of een sms van onze externe logistieke partner. Daarin vind je een link naar hun “track & trace” om jouw levering te kunnen volgen of een sms met de tijdspanne waarbinnen je je box zal ontvangen.

 

In geval van onverwachte grote vertragingen of indien we u niet kunnen bereiken, zal je een sms krijgen en de levering zal de daaropvolgende dag gebeuren, tijdens dezelfde uren.

  • Leveren jullie in mijn gemeente?

Simply You Box laat zijn producten door een externe gekwalificeerd gekoelde leveringspartner bezorgen in België. Leveringen zijn mogelijk in alle Brusselse, Waalse en Vlaamse gemeenten. We behouden ons echter het recht voor om, indien nodig, bepaalde gemeenten wel of niet te activeren.

  • Hoe kan ik de status van mijn thuislevering opvolgen?

Je kan je Simply You Box volgen op de track & trace-webpagina van de transporteur. Die pagina geeft je een statusoverzicht van je zending. De link naar die track & trace-pagina staat vermeld op de e-mailbevestiging verstuurd door onze externe logistieke partner op maandag.

 

Wanneer de transporteur meer dan 30 minuten vertraging heeft, word je via sms verwittigd.

 

Wanneer je box niet op maandag kan worden geleverd, door grote vertragingen of andere onverwachte problemen, word je via sms verwittigd. 

 

Bij thuislevering raden we je aan een gsm-nummer te communiceren.

  • Ik woon op een verdieping. Kan daar geleverd worden?

De Simply You Box wordt afgeleverd aan je voordeur of aan de inkomdeur van je flatgebouw.

Is er geen lift? Dan komt de chauffeur komt tot op de 3 verdieping.
Is er wel een lift? Dan komt de chauffeur tot je voordeur, ongeacht de verdieping.

De chauffeur komt in geen geval verder dan de inkomdeur van je woonplaats. In overeenstemming met de geldende hygiënemaatregelen, raden we aan om “contactloos” te leveren tussen de vervoerder en de klant.

  • Mag ik mijn Simply You Box laten afleveren op een ander adres dan mijn thuisadres?

Natuurlijk! Wanneer je bestelt, kun je ervoor kiezen om het bij je thuis te laten bezorgen of op een ander afleveradres.

  • In welke taal gebeurt de communicatie bij thuislevering?

Onze externe leveringspartner contacteert je in de taal die aan je account gelinkt is: Nederlands of Frans.

  1. Simply You Box –  Mijn account

  • Kan ik op de nieuwe site bestellen met mijn Carrefour-account?

Om op de nieuwe Simply You Box-site te bestellen, moet u bij het plaatsen van uw eerste bestelling een nieuw klant account aanmaken. Uw nieuwe persoonlijke gegevens worden bewaard voor de volgende bestelling dan.

 

  • Hoe werkt het sponsoren van vrienden?

Zoek uw sponsorcode om te delen in uw account, in de sponsorgedeelte. Uw petekind krijgt een € korting op zijn eerste bestelling en € worden ook op uw account toegevoegd. Deze bedragen zijn onder voorbehoud van aanbiedingen en seizoenen.

 

  • Hoe herstel ik mijn wachtwoord?
    Niets is eenvoudiger: klik op "Ik ben mijn wachtwoord vergeten" in de login-interface. U ontvangt binnen een minuut een e-mail met de link om deze te resetten.

  • Hoe verander ik mijn wachtwoord?
    Om uw wachtwoord te wijzigen, gaat u naar "Mijn account" en vervolgens naar "Mijn profiel". Met de knop "Wijzig mijn wachtwoord" kunt u dit snel wijzigen.

  • Hoe verander ik mijn afleveradres?
    Om uw afleveradres te wijzigen voor u een bestelling plaatst, gaat u naar "Mijn account" en vervolgens naar "Beheer mijn adressen". Hier heeft u de mogelijkheid om een ​​reeds bestaand adres te wijzigen, of om een ​​nieuw adres toe te voegen. Bij het bestellen kunt u kiezen tussen deze verschillende eerder ingevulde adressen. Het is niet meer mogelijk om het afleveradres te wijzigen na woensdagmiddag voorafgaand aan de afleverweek.

  1. Simply You Box –  Contact

  • Hoe kan ik de klantendienst contacteren?

U kunt contact opnemen met onze klantenservice via e-mail op hello@simplyyoubox.be of via het contactformulier op de site, rubriek "hulp nodig"

Vermeld zeker je bestelnummer en bezorg ons in je e-mail eventueel foto’s, indien van toepassing.

  1. Sanitaire omstandigheden

  • Hoe zorg je ervoor dat de hygiëneregels worden nageleefd?
    We doen er alles aan om verspreiding van het COVID virus tegen te gaan. Onze magazijnmedewerkers moeten maskers dragen, aftsanden worden gerespecteerd tijdens de productie van maaltijdboxen en levering bij u thuis.